odlagaliste

utorak, 06.05.2008.

Hong Kong, Macao, puna putovnica pecata

Prije opisa puta napominjem da sam metnula svoj email u box desno, pa ako netko treba kakve informacije o HK ili Macau nek me upita izravno jer su vodici lazljivi. Tako po Lonely planetu umjesto u podrucje sa zivahnim nocnim zivotom zavrsite negdje gdje se bojite za svoj bubreg.

Dakle, uputih se ja 30og u HK, vlakom, hard sleeper, zbog skromnog budzeta. Kako smo moj suputnik P i ja bili prilicno mrtvi jos od proslog vikenda, 17 sati do Guangzhoa je proletjelo za cas. Krmili. Onda smo, zbog skromnog budzeta, presjeli na vlak za Shenzhen. Tamo smo presli granicu pjeske, kako ja i inace obicavam. E taj je granicni prijelaz najludji kojeg sam vidila. Shenzhen je nekakva tax free zona, i kolodvor, a ujedno i granica, kombinacija shoping centra i kolodvora. Nakon sta uspijete naci mali prolaz sa strelicm Hk, izmedju borsi, alkohola i cigareta nalaze se salteri gdje vam lupe pecat. Hrvat smije u HK boraviti 14 dana, Talijan 90.
Nakon toga vec pocinje Hongkonski gradski prijevoz. Brz i efikasan, skuplji nego kineski, ali metro je definitivno najbolji kojeg sam vidila. Valjda bi se i pokojna prababa znala snac tamo.
Dakle, bivsi UK teritorij, 7 milijuna stanovnika, valuta HK dolar, vruce i vlazno za popizdit, ono sto znamo kao HK je HK otok, a postoji jos Kowloon i Novi teritoriji i hrpa otocica uokolo. Tako da 15min brodom od onog pregustog, neboderima natrpanog centra postoje polu tropske plaze (zaspala na jednoj, pola tijela pocrnilo), relativno cisto more i sve je zeleno. Ma krasan je taj HK, Shanghai do 35e, onda HK do 45e a onda natrag na rodnu grudu. To bi bilo liepo.
Image Hosted by ImageShack.us

Skuzila sam da je Pudong wanna be Hong Kong.
E da je Englez ostavio traga, je. Vozi se livom stranom, cak su i tramvaji dabldekeri, i iako je grad neboderskog karaktera ima bolju proporciju od kineskog. Ljudi pricaju engleski. Djevojke koje zele plavu ili neku drugu boju kose i imaju tu boju. U Kini Kini sve opiturane imaju boju uzeglog meda pomjesanog s blatom.
Image Hosted by ImageShack.us

U HK ima 95% Kineza. Dakle 5% su nekinezi, i mislim da svih 5% zivi u zgradi gdje smo se mi smjestili. U Chungking mansionu (je, ko i Ch express). To je ogromna zgradurina neusporediva s icim vidjenim. Nesaglediva i nedokuciva. Jeftin smjestaj. Par katova ispod nase sobe je bio restoran. Jos osjecam curry u kosi. Da hocu neprijatelja zajebat, dala bi mu da iscrta zgradu u autocadu i uskladi uvjete sigurnosti po recimo njemackim propisima.
Prvo jutro, odmah pred ulazom docekala me procesija nosenja baklje. Nismo radili nerede, ja sam cak mahala zastavicom. Kineskom.
Image Hosted by ImageShack.us

Baklja, samo sto nije. Jedan Indijac iz zgrade preko puta je mahao transparentom 'Tibet je dio Kine'. Kinezi su bili razdragani.
Od arhitektonskih vrijednosti svi znamo za...
Image Hosted by ImageShack.us

koja je prilicno bezveze. Nisam ni prije sumnjala, a sad sam se uvjerila. Mislite da mi Najty zavidi? Ja sam naravno u svojoj poznatoj odjevnoj kombinaciji za tropske i subtropske krajeve. Za razliku od Fosterove kakice, Pei mi je krasan, al ga Kinez ne voli jer nije uskladjen s feng shuijem. Kinez!
Image Hosted by ImageShack.us

Eno ga iza palme.
O vertikalnost HKa bi se dalo raspredat satima. Jedna zanimljivost je najduzi eskalator na svijetu. Povezuje Centrai i Mid levels na HK otoku, i to je zapravo vertikalni nered. Stube prolaze par metara od fasada, unutra su teretane, uredi, stanovi, lijepo mozes sve razgledat. Nakon izvedbe, zakljuceno je da je projekt promasaj jer se ljudi i dalje vozaju autima po serpentinama.
Image Hosted by ImageShack.us

Jedan od ulaza u Veliki eskalator.
Image Hosted by ImageShack.us

Vertikalnost

Naravno da smo otisli i u Macao.
Dakle, bivsa Portugalska kolonija, 500,000 stanovnika, glavna grana privrede kockanje, valuta pataka. Primaju i dolare. I Hrvati i Eu smiju ostati 90dana. Tamo je vec bilo jezicnih muka, jer i oni kao i HK pricaju Cantonese, al ovdje je pak drugi jezik portugalski. Dozivila sam da u restoranu ja nabrajam jela na kineskom, a neki dobri Kinez prevodi konobarici na Cantonese.
Kad mi je teta jednom u 7-11 (placajuci HK dolarima) vratila patake, nedostajala mi je neka slavenska dusa da podjelim posalicu da mi je vratila jato pataka. Pa sam se sama smijala.
Ima Macao i malo mediteranskog ugodjaja, al nije nista posebno, ipak domonira ovo
Image Hosted by ImageShack.us

i tome slicno. Inace, ima veci promet od Las Vegasa. Ovo je jedino mjesto u ovom dijelu Azije di je dozvoljeno kockanje, pa nije ni cudno.
A sto mi je pokvarilo ugodjaj grada? J*** baklja, pratila nas je u Macao!!
Image Hosted by ImageShack.us

Straznja strana jedne od turistickih atrakcija Macaa.
U nedostatku zanimljivosti i guzve uzrokovane bakljom, igrali smo igru pi*** ko ne udje u random bus, a zatim pi*** ko izadje iz busa. Inace, u HK nam se prikljucila jedna djevojka koja je doletjela izravnim letom Sh-HK, te uzela taksi do hostela.
Spomenuta igra je rezultirala obilaskom cijelog Macaa. Vozac nas je izbacio negdje. Kasnije smo skuzili da je blizu neki hostel, pa valjda zbog toga.
I tako sam se, buljeci u nepoznato more na trecem otoku Macaoovskom (Coloane), pitala gdje je nestala ona djevojka koja je nekoc morala znati kuda ide, zasto i moze li se od tamo vratiti. China made me. Ok, u Selu bi me to bilo strah napraviti. Ovdje se Spanjolka snalazila na portugalskom.
Vratili smo se sretno u centar, malo obilazili kazina, jedva nasli pristojnu birtiju, sto je rezultiralo kasnjenjem na nekoliko trajekta za HK. Onog u 7 ujutro smo ipak uvatili. Sljedeci dan je ono kad ja spavam na plazi, naravno.

evo jos par slija za kraj
Image Hosted by ImageShack.us


Image Hosted by ImageShack.us


Eee, HK ima i Avenue of stars. Ne mogu sad nac sliju sa zvijezdom i otiskom ruku Jackie Chana. Naisla i na Ebenezer's kebeb. Ma svasta ima u tom HK, samo nema ravnog terena, a cini mi se ni gradjevinskog.

Image Hosted by ImageShack.us

Zakljucak - ici HK? Svakako

Vratila sam se kuci avionom (Kinez rjesio jeftinu kartu), bilo me malo strah jer ni svitla za citanje nisu radila, al prezivih. Jos uvik imamo macku u stanu, koja je postala prepredena. Ja je jedina mrzim i izbacujem na balkon, a sad me vec zapamtila pa ju je tesko uvatit. Zove se Tigar.
Zbog olimpijade u cetvrtak moram na policiju.





06.05.2008. u 09:14 • 12 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

< svibanj, 2008 >
P U S Č P S N
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  


Komentari da/ne?

Opis bloga

tu odlažemo razne stvari
a za preracun iz juana u kune molim pomnoziti s 0.68

za intimna pitanja i nedoumice
natasa1hMAJMUNgmail.com



Visitor Map
Create your own visitor map!



The WeatherPixie

do pocetka 2008. na ovom su blogu bile moje i sivine nebuloze, a od tada samo moje, iz Kine i s putovanja